Home » Απόψεις - Δοκιμές » Lancia Y – Οδηγούμε το αυτοκίνητο του 2012 που παρκάρει μόνο του!
Lancia Y – Οδηγούμε το αυτοκίνητο του 2012 που παρκάρει μόνο του!
25 September 2012, 10:53
Lancia Y – Οδηγούμε το αυτοκίνητο του 2012 που παρκάρει μόνο του! Οδηγεί ηΑριάδνη Γερασιμίδου Παρκάρει το Lancia Y!
Είχαμε στη διάθεσή μας το μικρό δημιούργημα της Lancia που κατέκτησε τον τίτλο του “αυτοκινήτου 2012”. Μια από τις εκδόσεις που οδηγήσαμε ήταν και αυτή με το Magical Parking System που θα το αναλύσουμε παρακάτω! Το μικρό της Lancia υπερέχει σε σχεδίαση, άνεση, οδήγηση και διακόσμηση και δίκαια πήρε τον παραπάνω τίτλο. 3 κινητήρες διαθέσιμοι με 3 βασικές εκδόσεις (silver, gold, platinum) και τιμή που ξεκινά από 10.500 ευρώ με απόσυρση. Ο μικρός αλλά θαυματουργός twinair turbo κινητήρας των 875 κ.εκ. αποδίδει 85 ίππους, ο 1.200 κ. εκ., 69 ίππους και ο πετρελαιοκινητήρας των 1.300 κ.εκ., 95 ίππους. Δοκιμάσαμε και τους τρεις κινητήρες. Μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι από τον κινητήρα πετρελαίου και από τον μικρό turbo κινητήρα, ενώ ο 1,2lt διστάζει λίγο στο γκάζι του. Ο 875 κ.εκ. κινητήρας είναι αυτός του Fiat 500 και εντυπωσιάζει με τη ροπή του να είναι πάνω από 14,5 κιλά μετά τις 2.000 στροφές και να δείχνει επιδόσεις που αρμόζουν σε μεγαλύτερο κινητήρα (χρειάζεται 11,9” για 0-100).
Σε γενικές γραμμές… Ευχάριστο οδηγικά και αρκετά φιλικό προς τον οδηγό του, υπάκουο και με καλή οδηγική συμπεριφορά, ένα κλικ επάνω από αυτά της κατηγορίας του, θα κατατάσσα το Ypsilon στα στιλάτα αυτοκίνητα πόλης με χαμηλή κατανάλωση και ευχάριστη οδήγηση στην πόλη. Δεν είναι σίγουρα το σπορ αυτοκίνητο που αναζητά ο λάτρης της οδήγησης, εμφανισιακά πλέον όμως δεν απευθύνεται σε γυναικείο κοινό μόνο. Η κατανάλωση είναι στα υπέρ του αυτοκινήτου όπως και η ποιότητα. Αν το συγκρίνουμε με τα αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας του, το μικρό Y έχει ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό του, διατηρώντας το στιλ που αρμόζει σε μια Ιταλίδα και ταυτόχρονα πλήρη εξοπλισμό ακόμα και στη βασική έκδοση.
Ποιος παρκάρει είπαμε; Με την πρώτη επαφή και μην όντας στο αυτοκίνητο μόνη, “τρομακτικό” το χαρακτήρισε η φίλη μου ως συνοδηγός που δεν είχε ξαναζήσει την εμπειρία του αυτόματου παρκαρίσματος! Έπειτα από 2 – 3 τέτοιες απόπειρες αποφάσισε, μιας και νέα γυναίκα οδηγός, πως είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για εκείνη! Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Στη διάθεσή μου είχα το 5τάχυτο μοντέλο , που σε αντίθεση με ένα αυτόματο για παράδειγμα, για να ενεργοποιηθούν οι αισθητήρες και να ξεκινήσει να παρκάρει μόνο του, χρειάζεται τη βοήθεια της όπισθεν και της 1ης ταχύτητας από τον οδηγό. Αρχικά, πατάς το button της λειτουργίας πάρκιν και έτσι ξεκινά να σκανάρει το δρόμο (και από τις δύο πλευρές) για να βρει την κατάλληλη θέση. Σκεφτείτε το πρώτο του τεστ το έκανα σε αρκετά φαρδύ δρόμο και σε άνετο χώρο πάρκιν, ανάμεσα σε δύο άλλα αυτοκίνητα, (απλά αντί για Y, χωρούσε να παρκάρει και Ferrari). Μόλις βρείτε τη σωστή θέση “παρέα” με το Y, ένας ήχος ειδοποιεί πως χωράει στη θέση και έτσι μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία. Alarm λοιπόν και πάμε. Από εκεί και πέρα κάνετε ότι σας ζητά το αυτοκίνητο και μάλιστα αν δε το υπακούσετε ακριβώς, “εκνευρίζεται” και ζητά να παρκάρετε μόνοι σας, αφού διακόψατε τη διαδικασία (εεμ τα ήθελες και εσύ!). Αρχικά, ζητά την 1η ταχύτητα για να πάει δίπλα από το εμπρός του αυτοκίνητο και κατόπιν ζητά την όπισθεν. Σας ειδοποιεί πότε να σταματήσετε ή για κάθε αλλαγή ταχύτητας. Βάζοντας όπισθεν λοιπόν απομακρύνετε τα χέρια σας από το τιμόνι και αυτό ξεκινά την περιστροφή. Την πρώτη φορά η αλήθεια είναι πως ταράζεται κανείς βλέποντας το τιμόνι να περιστρέφεται τόσο γρήγορα μόνο του (θυμίζει κάτι από θρίλερ, αν αναλογιστεί κανείς πως ανθρώπινο χέρι δε μπορεί να κάνει πλήρη περιστροφή τόσο γρήγορα!). Και οι απότομες κινήσεις του αυξάνονται όσο περισσότερο αφήνετε το αμπραγιάζ και αφήνετε μεγαλύτερο περιθώριο στην ταχύτητα. Θέλει γενικά μια εξοικείωση Περιτριγυρισμένο από αισθητήρες κινείται με μεγάλη ακρίβεια και παρκάρει καλύτερα και από το μέσο όρο οδηγών! Όταν μάλιστα το περιόρισα αρκετά όσον αφορά στη θέση παρκαρίσματος, οι κινήσεις του ήταν το ίδιο ακριβείς και απόλυτες. Δείτε το βίντεο εδώ για να πάρετε μια γεύση.
Θετικά & Αρνητικά:
+ κατανάλωση – δύναμη του 1,2 lt κινητήρα
+ εσωτερικός διάκοσμος
+ εμφάνιση
+ magical parking system
Η περιποίηση όλων των οχημάτων που δοκιμάζουμε, γίνεται αποκλειστικά στo Express Car Wash (lepatatzis.gr)
Καθημερινά μέσα στην κίνηση, στο άγχος, στα νεύρα και στην κακή ψυχολογία. Εάν όλα αυτά όπως ακριβώς τα διάβασες συμπίπτουν με την καθημερινότητα σου στο δρόμο, τότε
μάλλον είναι καιρός να αλλάξεις και εσύ και εγώ, συνήθειες! Αντιμετώπισε την κίνηση με υπομονή και ηρεμία και εάν έχεις κάποιο σημαντικό ραντεβού ξεκίνησε αρκετή ώρα νωρίτερα προβλέποντας πως μπορεί να βρεις κίνηση (βασικά θεώρησέ το δεδομένο!). Κάπως έτσι θα αφήσεις στην άκρη και τα νεύρα και το άγχος. Γιατί εάν πέσεις στην κίνηση και δεν έχεις ραντεβού ή κάποια υποχρέωση και απλά έχεις νεύρα, εεε είσαι λίγο αδικαιολόγητος. Εκτός εάν το αφεντικό στα δημιούργησε. Όπως και να έχει η κίνηση είναι μια καλή ευκαιρία για ωραίες μουσικές και ραδιοφωνική παρέα. Και όσο είσαι κολλημένος στην κίνηση, θυμήσου να χαμογελάς στη ζωή. Έτσι θα αλλάξει η κακή ψυχολογία. Και στην διπλανή να χαμογελάσεις πιο πολύ εάν είναι κατσουφιασμένη. Μπορεί να της φτιάξεις τη μέρα! Που ξέρεις;